Newspaper headlines: Fresh Oxfam claims and Channel bridge 'boost'


The Observer front page

Image caption

Some of Sunday’s front pages follow up on the Oxfam allegations that have dominated the news over the past couple of days. The Observer reports that the charity is facing fresh claims of staff involvement with prostitution in a second country, Chad. Oxfam says its staff in Chad lived under a strict curfew and it highlighted its 2011 investigation resulted in the creation of a dedicated safeguarding team. Meanwhile, the paper’s lead story focuses on Labour’s attack on the privatised water industry, calling the amount in dividends paid to shareholders “scandalous”.

The Sunday Times front page

Image caption

The Sunday Times has more allegations concerning aid workers, reporting that more than 120 workers for leading charities were accused of sexual abuse in the past year. The paper says former international development secretary Priti Patel has warned “predatory paedophiles” have been allowed to exploit the aid sector. Her successor Penny Mordaunt has threatened to withdraw funding from Oxfam and “any other organisation that has safeguarding issue”.

The Sunday Telegraph

Image caption

The Sunday Telegraph says that Boris Johnson’s plans for a bridge across the Channel has received a boost after Eurotunnel bosses requested a meeting with British officials about a second crossing. The paper also reports on concerns from some EU countries that chief Brexit negotiator Michel Barnier’s conduct could lead to the UK walking away from Brexit talks.

Sunday Express

Image caption

“May Sets Out Road Map To Brexit Success” is the headline on the front of the Sunday Express. The paper says the prime minister will spearhead a series of speeches in the coming weeks to stress her positive vision for a post-Brexit Britain.

The Mail on Sunday front page

Image caption

The Mail on Sunday’s front page says that Brendan Cox, husband of murdered MP Jo Cox, was accused of sexual assault. His lawyers say he denies the allegations and he says no sexual assault took place.

Sunday Mirror front page

Image caption

The Sunday Mirror has spoken to a man who says he punched Jon Venables after hearing him boast to a fellow offender about the murder of toddler James Bulger.

Daily Star Sunday front page

Image caption

Jon Venables is also on the front of the Daily Star Sunday, which reports he said he was “possessed by the devil” when he murdered toddler James Bulger.

Sunday People

Image caption

The Sunday People says a terror suspect got a job at Heathrow, calling it a shocking security breach.

The Observer’s front page carries fresh allegations against Oxfam – that its staff paid for sex while working in Chad.

Former employees say women were invited to parties at the charity’s premises and that they were not there as friends, but “something else”.

The Observer reports that a senior member of staff in Chad was fired for his behaviour in 2006.

Oxfam has said it is shocked and dismayed by the claims, although it cannot corroborate them at the moment.

Image copyright
PA

The Mail on Sunday leads with a claim that Brendan Cox – the husband of murdered MP Jo Cox – was accused of groping by a senior US official in 2015, shortly after he left his job with Save the Children. Lawyers for Brendan Cox strongly deny the allegations, calling them “spurious”.

The Sunday Times reports Theresa May is to promise close security links with the EU after Brexit – in an attempt to “grease the wheels” for a trade deal once the UK leaves.

The paper says she’ll make the announcement in a major speech in Munich on Saturday – one of five that senior ministers will deliver as the government tries to bring into focus how Brexit will work in practice.

The Sunday Express says the so-called “road map to Brexit” is an attempt by the prime minister to “see off EU bullies”.

But the Sunday Mirror cautions that Boris Johnson may upset attempts to present a common position when he makes his own speech this week.

Get news from the BBC in your inbox, each weekday morning

The Sunday People highlights what it calls a “shocking security breach” at Heathrow Airport, after a terror suspect was able to get a job there without a background check.

A spokesman for Heathrow says there were no security breaches and he would have been searched and accompanied when entering secure areas.

The Sun on Sunday quotes experts who say Russia was to blame for a cyber-attack on the opening ceremony of the Winter Olympics in South Korea.

A display of 300 drones was grounded and organisers had to shut down the Games’ official website.

Russia has denied involvement – but security sources tell the Sun it’s revenge for dozens of Russian athletes being banned for doping.

The Sunday Telegraph reports on an Australian invention – the Flow Hive – which, it says, has been credited with revolutionising beekeeping.

It’s an artificial hive, that produces honey through a tap without the need for bee-handling.

Three years after its conception by a father-and-son team, the business has factories and warehouses across the world.

But the Telegraph’s editorial calls for would-be apiarists to think hard about rushing out to buy one.

Wild bees are being squeezed out by those kept in gardens.

Spare a thought for the bumpkin bee – the paper pleads – he’s got 2,000 larvae to feed.



Source link

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *